• 13 CZE 19

Wycieczka do Krakowa i Ojcowskiego Parku Narodowego

10 czerwca klasy IIa, IIb i III wyruszyły na dwudniową wycieczkę szkolną. Pierwszy dzień spędziliśmy w dawnej stolicy Polski – Krakowie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Huty Szkła.  Mogliśmy z bliska przyjrzeć się procesowi formowania wyrobów szklanych. Następnie uczestniczyliśmy w warsztatach plastycznych. Uczniowie samodzielne odrysowywali linie stanowiące bazę do ręcznego nanoszenia wzorów na szkle. Okazało się, że rysowanie markerem wcale nie jest takie proste. Wypełnienie przestrzeni barwnymi elementami było ciekawym doświadczeniem. Ostatnim etapem zwiedzania było zapoznanie się z ekspozycją muzealną i zakupy w sklepie firmowym.

Podczas spaceru po Krakowie, zobaczyliśmy Barbakan, Bramę Floriańską, Rynek Główny z Sukiennicami i Kościołem Mariackim. Słuchając dźwięków hejnału, przypominaliśmy sobie legendy związane z Krakowem. Kolejną atrakcją był budynek najstarszej uczelni w Polsce –  Uniwersytetu Jagiellońskiego. Następnie udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, by zobaczyć Zamek oraz Katedrę na Wawelu – miejsce pochówku wielu królów Polski. Zwieńczeniem spaceru była przechadzka po Bulwarze Wiślanym.

W drugim dniu wyjazdu zwiedzaliśmy Osadę Młynarską „Boroniówka”. Dzieci mogły zobaczyć jak pracuje młyn wodny. Dowiedziały się co to jest pytel i jakie rodzaje mąki można uzyskać. Obserwowaliśmy również jak pracownik tartaku obsługuje piły tnące bale na deski.

Następnie przejechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Zwiedziliśmy ekspozycję przyrodniczą w Centrum Edukacyjno-Muzealnym i obejrzeliśmy film o faunie i florze na tym terenie. Później przeszliśmy długą trasę do Groty Łokietka po drodze podziwiając niezwykłe kształty wapieni. Idąc górskimi szlakami, słuchaliśmy legend związanych z Ojcowskim Parkiem Narodowym.

Na zakończenie wycieczki byliśmy w Rodzinnym Parku Rozrywki przy ruinach zamku w Ogrodzieńcu, gdzie dzieci bawiły się na dmuchanych zamkach, huśtawkach, karuzelach, autodromie i w parku linowym. Więcej zdjęć w Galerii.