Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Aktywna Tablica SPE

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku realizowała w roku szkolnym 2024/2025 rządowy programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych –„Aktywna tablica SPE”.

W ramach udzielonego wsparcia finansowego zakupiono następujące pomoce dydaktyczne:

Lp.

Nazwa pomocy dydaktycznej

1

mTalent Matematyka. Dyskalkulia

2

mTaIent Czytanie ze zrozumieniem 7+

3

mTalent AUTYZM. Tworzenie umiejętności życiowych 11+ (z tabletem)

4

mTalent DYSLEKSJA

5

mTalent AFAZJA

6

mTaIent Zajęcia logopedyczne Pakiet Ekspert

7

mTaIent Autyzm.Rozumienie i naśladowanie mowy

+ mTalent Autyzm Mowa w kontekście społecznym cz. 1

8

mTalent Autyzm. Mowa czynna, od słowa do zdania

+ mTalent Autyzm. Mowa w kontekście społecznym cz. 2

9

m Talent Percepcja słuchowa.Pakiet Ekspert

10

mTalent Potrafię. Obszar polonistyczny

11

mTalent Potrafię. Obszar matematyczny

12

Zestaw SmartFloor Mobile Audio Rewalidacja

 

Wyżej wymienione oprogramowania i urządzenia wzbogaciły warsztat pracy szkolnych specjalistów i nauczycieli współorganizujących kształcenie uczniów z SPE, zwłaszcza w zakresie:

  • diagnozy i terapii logopedycznej,
  • rozwijania kompetencji matematycznych oraz diagnozy i terapii dyskalkulii,
  • wsparcia rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych i komunikacyjnych u dzieci ze spektrum autyzmu,
  • wspomagania umiejętności czytania i pisania, doskonalenia funkcji percepcyjno-motorycznych, kształtowania świadomości ortograficznej,
  • wspomagania stymulacji wielozmysłowej, wspierania wszechstronnego rozwoju ucznia,
  • rozpoznawania i zaspokajania potrzeb rozwojowych dzieci w zakresie ich emocji
    i funkcjonowania społecznego.

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku zrealizowała wszystkie zadania wynikające z udziału w Programie „Aktywna tablica”, o których mowa w punktach 1-4 paragrafu 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r. w sprawie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”:

  • wskazana grupa nauczycieli uczestniczyła w szkoleniach z zakresu stosowania TIK
    w nauczaniu,
  • zorganizowano międzyszkolną sieć współpracy, w ramach jej: przeprowadzono spotkania, lekcje otwarte, dzielono się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami, scenariuszami
    i przykładami dobrych praktyk,
  • wyznaczono e-koordynatora i powołano nauczycielski zespół samokształceniowy,
  • wykorzystywano zakupiony sprzęt i programy na zajęciach terapeutycznych, zwłaszcza
    w pracy z dziećmi wykazującymi specjalne potrzeby edukacyjne.

W wysokim stopniu ocenia się wpływ stosowania TIK na zaangażowanie nauczycieli
w proces nauczania oraz uczniów w proces uczenia się. Nowoczesne technologie informacyjno – komunikacyjne w znaczący sposób wzbogaciły warsztat pracy pedagogów, rozwijały kreatywność oraz kompetencje cyfrowe. Podopieczni chętniej angażowali się na zajęciach, gdy wykorzystywano sprzęt TIK. W przypadku słabszych uczniów wzmacniała się ich koncentracja i motywacja do wykonywania ćwiczeń terapeutycznych.

Barierą w realizacji programu był zróżnicowany poziom umiejętności uczniów i nauczycieli w pracy z wykorzystaniem narzędzi TIK. Niektóre zadania wymagały od obu stron poświęcenia większej niż zakładana ilość czasu, lecz w miarę pracy z nowoczesną technologią i nabieraniem doświadczenia oraz umiejętności w obsłudze sprzętu, praca stawała się coraz sprawniejsza i wydajniejsza.

Podsumowując należy stwierdzić, że nowoczesne technologie zwiększają motywację uczniów i nauczycieli oraz zapewniają nowe doświadczenia w procesie edukacyjnym. Efekty używania technologii TIK są bardzo pozytywne. Wprowadzenie technologii TIK przenosi cały proces dydaktyczny w zupełnie inny wymiar edukacyjny, a nasza szkoła dzięki programowi Aktywna Tablica wkroczyła
w erę szkoły cyfrowej na miarę XXI wieku.

Oprac.: K. Bębnowska