Deklaracja Dostępności
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika
w Łękińsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://splekinsko.pl
- Data publikacji strony internetowej: .
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Dokumenty szkolne takie jak: regulaminy, statuty, wnioski, zgłoszenia (dotyczące m.in. rekrutacji, ubezpieczeń, akcji i konkursów), standardy ochrony, certyfikaty są niedostępne cyfrowo. Brak odpowiedniej struktury oraz formatowania zawartości dokumentów.
- Załączniki dotyczące egzaminów (harmonogramy, komunikaty) oraz niektóre rozporządzenia tworzone przez instytucję zewnętrzną, nie są dostępne cyfrowo. Szkoła nie ma wpływu na stan dostępności tych dokumentów.
- Załączniki dotyczące projektu Szkoły Promującej Zdrowie nie są dostępne cyfrowo.
Treści nieobjęte przepisami
Niektóre wpisy zawierają nazwy własne i oznaczenia pisane wersalikami.
Jeżeli znajdziesz pliki opublikowane na stronie i niedostępne cyfrowo a potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Strona zawiera mapę dojazdu - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: .
Data ostatniego przeglądu deklaracji: .
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej. Wyniki badania przedstawia tabela podsumowująca badanie dostępności cyfrowej [.docx, 17.27 kB] .
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Agnieszka Kowalczyk
- e-mail - sekretariat@splekinsko.pl,
- telefon - 44 7314225.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Adam Krupski. Kontakt: a.krupski@splekinsko.pl, telefon: 44 7314225. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Ewentualne skargi prosimy kierować na adres:
- poczta elektroniczna: sekretariat@splekinsko.pl
- telefon: 44 731 42 25,
- tel. +48 781 555 109.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno ono nastąpić w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub elementu aplikacji mobilnej.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do dyrektora szkoły:
- Agnieszka Kowalczyk - dyrektor Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Łękińsku
- adres: Łękińsko, ul. Szkolna 20, 97-410 Kleszczów
- e-mail: a.kowalczyk@splekinsko.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Łękińsku
Łękińsko, ul. Szkolna 20
97-410 Kleszczów
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika, zlokalizowana jest w Łękińsku przy ulicy Szkolnej 20, powiat bełchatowski, gmina Kleszczów.
Szkoła posiada 1 miejsce parkingowe przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. W odległości 30 m od szkoły znajduje się parking gminny
z wydzielonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łękińsku jest obiektem wolnostojącym, dwukondygnacyjnym (poziom 0, poziom 1), częściowo podpiwniczonym. Składa się
z dwóch budynków, powstałych w różnym okresie, połączonych ze sobą schodami na dwóch poziomach.
Stara część szkoły – budynek SP1 – wejście od ul. Szkolnej 20. Budynek SP1 jest niedostosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku, oznaczone symbolem A, przy ul. Szkolnej 20 dostępne jest po pokonaniu schodów – 5 stopni lub skorzystaniu z przystosowanego podjazdu dla wózków. Przy wejściu głównym znajduje się dzwonek na wysokości 1,50 m. Drzwi wejściowe otwiera ręcznie pracownik szkoły. Przy wejściu głównym, po lewej stronie, znajduje się portiernia. Pełniący tam dyżur pracownik może przywołać pracownika administracji oraz umożliwić kontakt telefoniczny. Dostęp do poziomu 1 za pomocą schodów na klatce schodowej, brak platform, wind, pochylni, informacji głosowych, toalet dla osób niepełnosprawnych.
Nowa część szkoły – budynek SP 2 – wejście od strony miasteczka ruchu drogowego. Wejścia do budynku szkoły, oznaczone symbolem G, H dostępne są z poziomu terenu – parteru. Wejście G, dostosowane architektonicznie dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu G po prawej stronie, zlokalizowany jest gabinet dyrektora szkoły, wicedyrektora szkoły oraz sekretariat. Wejście H dostosowane architektonicznie dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu H, po prawej stronie znajduje się winda. Na każdym poziomie, dostępna jest toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych – stosownie oznakowana.
W szkole zainstalowany jest system monitoringu – kontrolowane są wejścia i wyjścia osób z zewnątrz oraz uczniów i nauczycieli.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W obu budynkach brak pętli indukcyjnej i oznaczeń brajlowskich. Istnieje możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego na miejscu po wcześniejszym umówieniu się.
Osoba niepełnosprawna ma prawo wstępu na teren szkoły wraz z psem asystującym, po uprzednim zgłoszeniu tego faktu w sekretariacie szkoły, w terminie co najmniej 2 dni roboczych przed tym zdarzeniem (planowaną wizytą w szkole).
Warunkiem skorzystania z uprawnień, jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.