Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kreatywna Matematyka

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas 1-3 naszej szkoły uczestniczyli w innowacji pedagogicznej pt. „Kreatywna Matematyka”, będącej częścią Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego objętego patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki. Celem innowacji było rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów w sposób twórczy, sensoryczny i praktyczny – poprzez zabawę, doświadczenia oraz działania rozwijające logiczne myślenie.

W ramach projektu uczniowie zrealizowali osiem modułów tematycznych:

  • Październik – „Twórcza matematyka”. Dzieci poznawały liczby i figury geometryczne w zabawowy sposób – tworzyły matematyczne prace plastyczne, kodowały i rozwiązywały zagadki.
  • Listopad – „Matematyka w sztuce”. Uczniowie łączyli matematykę z plastyką – tworzyli mozaiki, obrazy geometryczne, a także poznawali zasady symetrii i rytmu w dziełach sztuki.
  • Grudzień – „Matematyka od kuchni”. Zabawy matematyczne przybrały formę kulinarnych wyzwań – dzieci odmierzały składniki, przeliczały porcje, ważyły produkty i poznawały jednostki miary.
  • Styczeń – „Matematyka na wesoło”. W tym miesiącu dominowały gry planszowe, zabawy ruchowe z elementami matematyki oraz łamigłówki i zadania logiczne.
  • Luty – „Sensoryczna matematyka”. Uczniowie poznawali świat liczb i figur poprzez zmysły: manipulowali materiałami o różnych fakturach, tworzyli matematyczne ścieżki sensoryczne, a także rozwiązywali zadania dotykowe.
  • Marzec – „Matematyka na sportowo”. Ruch i matematyka połączyły się w zadaniach sportowych: liczenie punktów, mierzenie odległości, klasyfikowanie wyników i tworzenie tabel wyników.
  • Kwiecień – „Matematyka jest wszędzie”. Dzieci odkrywały matematykę w najbliższym otoczeniu – w przyrodzie, architekturze, codziennych czynnościach i podczas spacerów edukacyjnych.
  • Maj – „Matematyczny powrót do przeszłości”. Uczniowie poznawali historyczne sposoby liczenia, dawne jednostki miary, wykonywali liczydła oraz poznawali rolę matematyki w życiu ludzi w przeszłości.

Zajęcia były prowadzone w sposób aktywizujący i dostosowany do indywidualnych możliwości dzieci. W trakcie realizacji projektu uczniowie zdobyli nie tylko wiedzę matematyczną, ale również rozwijali kreatywność, samodzielność i współpracę w grupie.

Dziękujemy uczniom za zaangażowanie!

Oprac.: K. Krawczyk