Międzynarodowy Dzień Kropki w naszej szkole
W naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki – wyjątkowy dzień kreatywności, odwagi i odkrywania własnych talentów. Uroczyste obchody odbyły się zarówno na świetlicy, jak i w klasach I-III, gdzie dzieci miały okazję nie tylko bawić się kolorowymi kropkami, ale przede wszystkim poznać ideę, jaka się za tym świętem kryje.
Inspiracją do obchodów była historia Vashti z książki „The Dot” Petera H. Reynoldsa. Vashti na początku twierdziła, że „nie potrafi rysować”, ale dzięki małej kropce, zachęcie i własnej odwadze odkryła, że każdy może być kreatywny. Kropka stała się symbolem: każdy z nas ma w sobie coś wyjątkowego.
Nauczyciele przeczytali uczniom książkę „The Dot” Petera H. Reynoldsa. Ta historia stała się inspiracją do dalszych działań.
Następnie uczniowie rysowali swoje talenty na kolorowych kropkach i opowiadali o nich kolegom i koleżankom. Powstały wyjątkowe prace – nie tylko plastyczne, ale także pokazujące różnorodność zainteresowań i marzeń dzieci. Wszystkie kropki zostały później połączone we wspólny plakat o naszych talentach, który stał się symbolem, że każdy z nas ma coś wyjątkowego do zaoferowania. Podczas zajęć rozmawialiśmy także o tym, co każdy potrafi, co chciałby robić i w czym czuje się dobry. Poprzez zabawę i różne zadania uczniowie uczyli się, że warto wierzyć w siebie, próbować nowych rzeczy, nie zniechęcać się porażkami i mieć odwagę do podejmowania wyzwań.
Dzieci podczas zajęć świetlicowych stworzyły drzewo z liści, które wcześniej ozdobiły wydrapywanymi kropkowymi wzorami. Każdy listek był inny – pełen kolorów, kropek i fantazji. Efekt końcowy zachwycał – powstało drzewo pełne indywidualnych historii i pomysłów.
Druga grupa świetlicowa postawiła na technikę malarską – dzieci odbijały kropki za pomocą swoich palców, tworząc jesienne drzewo pełne barw i tekstur. Paletę kolorów stanowiły ciepłe odcienie jesieni: czerwienie, pomarańcze, żółcie i brązy. Każda kropka była małym dziełem sztuki!
Dzieci chętnie pokazywały swoje kropki, opowiadały o pomysłach i tym, co było dla nich łatwe, a co trudniejsze. Dzięki temu w klasach i świetlicy zapanowała przyjazna, wspierająca i inspirująca atmosfera.