Podsumowanie pracy na kole biologicznym w klasach 5
Koło biologiczne w klasie 5 to zajęcia pozalekcyjne, które na celu mają rozwijanie zainteresowań uczniów biologią oraz pogłębienie wiedzy z tego zakresu w sposób ciekawy i praktyczny. Często odbywały się one poza standardowymi lekcjami i pozwalały na aktywne zaangażowanie uczniów w tematykę związaną z życiem roślin, zwierząt i ekosystemów. Uczniowie realizowali innowację pedagogiczną pt. “Zachwycający świat zwierząt” m.in. wyobrażali sobie, że są płazińcem lub nicieniem i ubiegają się o pracę w Spółdzielni. Ich zadaniem było napisanie podania o pracę, w którym opiszą swoje cechy charakterystyczne, umiejętności oraz korzyści, jakie przyniosą w pracy, rozwiązywali zadanie typu ESCAPE ROOM - “Tajemniczy świat pierścienic”, a także korzystając z tekstu łamali szyfr dotyczący nazwy organizmu żyjącego w Morzu Bałtyckim. Ponadto uczniowie wykonywali praktyczne doświadczenia takie jak: tęcza w probówce, badanie mikroskopowe komórek roślinnych i zwierzęcych. Samodzielnie przygotowali preparat ze skórki cebuli, barwili go i dokonali obserwacji na każdym przybliżeniu. Na kole biologicznym uczniowie korzystali również ze sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu “Laboratoria przyszłości”. Uczniowie poznali i obserwowali zwierzęta świata dzięki okularom VR oraz rysowali komórki bakteryjne długopisami 3D.