Podsumowanie projektu czytelniczego „Wkręceni w czytanie”
Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży jest od wielu lat jednym z najważniejszych zadań szkoły. Nie bez powodu – we współczesnym świecie, przesyconym bodźcami elektronicznymi, czytanie po prostu przestaje być ciekawe i atrakcyjne. Jednak nie możemy zapomnieć, jak bardzo jest ważne, zwłaszcza dzisiaj – w dobie społeczeństwa informacyjnego. Kto nie czyta, nie nadąży za zmianami we współczesnym świecie…
Wychodząc naprzeciw trudnemu zadaniu popularyzowania czytelnictwa wśród uczniów, bibliotekarki naszej szkoły kontynuują doskonale znany uczniom i sprawdzony projekt czytelniczy „Wkręceni w czytanie”. Główne założenia to zachęcanie uczniów do sięgania po pozycje książkowe, poprawa stanu czytelnictwa oraz integracja społeczności szkolnej.
Na czym polega akcja „Wkręceni w czytanie”? Uczniowie, po przeczytaniu dwunastu książek innych niż lektury i odpowiednich do wieku oraz po zapełnieniu specjalnej Karty Czytelniczej dwunastoma podpisami bibliotekarek, otrzymują nagrodę oraz dyplom „Pożeracza książek”.
Oprócz nagród rzeczowych zwycięzcy zyskują wiedzę i umiejętności, między innymi samodzielnego myślenia, odróżniania dobra od zła, poprawnego wypowiadania się… I te właśnie, niematerialne wartości, są z pewnością najcenniejszą zdobyczą zwycięzców!
Cieszymy się, że nasi uczniowie coraz więcej i chętniej czytają oraz wciąż licznie przychodzą do biblioteki, co świadczy o tym, że nasz projekt przynosi pożądane efekty.
„Pożeracze książek” (zdobywcy 12 książek) w kolejności alfabetycznej:
- Julia Blady kl. 2 b
- Julia Hejak kl. 8 a
- Lena Kępa kl. 2 b
- Oliwia Kudlińska kl. 6 a
- Arkadiusz Pacholec kl. 5 b
- Nikola Stasiak kl. 8 a
Gratulujemy!