Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tydzień Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej w naszej szkole

W dniach 29.09–03.10.2025 r. nasza szkoła aktywnie uczestniczyła w ogólnopolskich obchodach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej. Inicjatywa miała na celu promowanie empatii, szacunku, bezpiecznej komunikacji oraz budowanie pozytywnych relacji między uczniami. Specjaliści pomocy psychologiczno-pedagogicznej przygotowali szereg działań, które odbywały się podczas lekcji oraz w czasie długich przerw na korytarzu przy gabinetach. W obchody zaangażowani byli wszyscy uczniowie, a wychowawcy klas realizowali tematyczne zajęcia wychowawcze poświęcone przeciwdziałaniu przemocy.

  • Poniedziałek – „Dobro zaczyna się od słów” Pierwszy dzień tygodnia poświęcony był budowaniu pozytywnej atmosfery w szkole poprzez moc dobrego słowa. Uczniowie mieli okazję odwiedzić Kącik dobrego słowa, gdzie na specjalnej tablicy zapisywali miłe słowa, zaś na szybach umieszczali karteczki z komplementami, miłymi zwrotami i słowami wsparcia dla innych. W Strefie inspiracji i pozytywnego wzmocnienia losowali hasła takie jak „Jesteś ważny”, „Dobrze, że jesteś”, „Masz w sobie siłę”, które miały na celu podniesienie samooceny i poczucia przynależności. Atmosfera wzajemnej życzliwości udzieliła się wszystkim!
  • Wtorek – „Stop przemocy, tak dla szacunku” Wtorek upłynął pod znakiem koloru fioletowego – symbolu sprzeciwu wobec przemocy. Uczniowie i nauczyciele założyli fioletowe elementy ubioru, pokazując solidarność i zaangażowanie w walkę z przemocą rówieśniczą. Centralnym punktem dnia było wspólne tworzenie Fioletowego muralu – barwnej kompozycji na specjalnie przygotowanej tablicy, która stała się artystycznym wyrazem sprzeciwu wobec agresji i symbolem wspólnoty. Działanie to integrowało uczniów
    i wzmacniało przekaz, że szkoła jest miejscem bezpiecznym i otwartym na dialog.
  • Środa – „Empatia i emocje” Środa była dniem szczególnie poświęconym rozwijaniu empatii i umiejętności rozpoznawania emocji. Uczniowie uczestniczyli w działaniach, które pozwalały im lepiej zrozumieć, jakie uczucia mogą towarzyszyć osobom doświadczającym przemocy – m.in. strach, smutek, poczucie osamotnienia czy bezradność. W Kąciku emocji uczniowie na przygotowanych blokach z konturami twarzy, określali swój aktualny nastrój, a następnie przedstawiali go w sposób artystyczny, posługując się barwami, formami i własną wyobraźnią. Każda praca była unikalnym obrazem emocji – od radości, euforii, po zaskoczenie, smutek, czy złość. W Kąciku empatii uczniowie uczyli się, że nie można być obojętnym na ludzką krzywdę – każda oznaka przemocy wymaga reakcji. Rozmowy prowadzone podczas zajęć podkreślały, jak ważne jest okazywanie wsparcia, zrozumienia i gotowości do pomocy. Uczniowie zdobyli wiedzę i umiejętności, które pomogą im budować bezpieczne i empatyczne środowisko szkolne.
  • Czwartek – „Rozmawiamy zamiast się kłócić” Czwartkowe działania skupiały się na rozwijaniu umiejętności komunikacji bez przemocy. W Kąciku bezpiecznej komunikacji uczniowie poznawali zasady dobrego dialogu, sposoby rozwiązywania konfliktów oraz techniki wyrażania emocji w sposób konstruktywny. Na tablicach pojawiły się przykłady pozytywnych zachowań, zwrotów wspierających rozmowę i propozycje rozwiązań trudnych sytuacji. Uczniowie uczyli się, że rozmowa jest kluczem do porozumienia, a konflikty można rozwiązywać z szacunkiem.
  • Piątek – „Relacje, przyjaźń i spokój” Ostatni dzień tygodnia był czasem refleksji nad wartością przyjaźni i relacji. W ramach Drzewka przyjaźni uczniowie wypisywali na listkach odpowiedzi na pytanie „Dobry kolega/koleżanka to ktoś, kto…”, tworząc wspólnie piękne przesłanie o tym, co buduje prawdziwą więź. W Strefie ciszy i relaksu można było odpocząć, odstresować się kolorowaniem, poczytać książkę lub po prostu pobyć w ciszy – co sprzyjało wyciszeniu i regeneracji po intensywnym tygodniu.

Dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom, wychowawcom oraz specjalistom za zaangażowanie, aktywne uczestnictwo i wspólne budowanie atmosfery wzajemnego szacunku i bezpieczeństwa w naszej szkole.

Oprac.: Zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej